۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۸✆
حقیقت گستر، حامی برتر

با بهترین وکیل ملکی تهران کار کنید

5/5

برخی خدمات و مقالات وکیل ملکی تهران

بهترین وکیل ملکی تهران

موسسه حقیقت گستر برای آشنایی شما عزیزان با وکیل ملک و وظایف وکیل ملک و همچنین معرفی بهترین وکیل ملکی شرق تهران این مقاله را تهیه کرده است.

برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره حقوقی تهران از وکیل ملک شرق تهران کافیست با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

بهترین وکیل ملک شرق تهران کیست؟

در واقع تمام وکلا پروانه و مجوز فعالیت مشابهی را از مراجع ذی صلاح دریافت می کنند. لاکن وکیلی که بیشترین تجربه و فعالیت را در حوزه ی امور ملکی داشته است، و نسبت به سایر وکلا در این زمینه تخصص و مهارت بیشتری دارد را، اصطلاحا وکیل ملکی می نامند. و از سایر وکلا با تخصص های دیگری تمیز داده می شود. وکیل ملکی در در امور تعارضات سندی، در مالکیت، ثبت املاک قولنامه ای، الزام به تنظیم سند رسمی، مالکیت معارض و… مهارت و تخصص دارد.

آیا وکیل ملکی با سایر وکلا تفاوتی دارد؟

دعاوی ثبتی در مجموع به دو گروه دعاوی مربوط به املاک و دعاوی مربوط به اسناد تقسیم می‌شوند. به طور مثال درخواست ثبت ملک یک دعوای ثبتی در حیطه ثبت املاک و یا دعاوی مربوط به شناسنامه و اسناد سجلی، زیر مجموعه ثبت اسناد قرار دارند.

وکیل ثبتی باید در زمینه تمام قوانین مربوطه تخصص داشته باشد. علاوه بر این باید بتواند با مشاوره حقوقی، نکات لازم را در اختیار شما قرار دهد. پس از قبول وکالت پرونده ثبتی شما نیز باید توان پیگیری پرونده را داشته باشد.

وکیل ملک کیست؟ وظایف وکیل ملکی چیست؟

وکلای پایه یک دادگستری پس از اخذ پروانه وکالت مجوز دفاع در هرگونه دعوایی را دارند. اما با توجه به گستردگی مباحث حقوقی و انواع مختلف دعاوی معمولا هر وکیل در یک شاخه از این امور به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. یکی از دعاوی رایج و پر پرونده در حال حاضر دعاوی ملکی است. در این دعاوی به علت پیچیدگی و گستردگی مباحث، وکیل باید از دانش و آگاهی کافی از قوانین مربوط به امور ملکی و رویه‌های قضایی و آرا وحدت رویه در این موارد برخوردار باشد. هرقدر وکیل تجربه و دانش بیشتری در این امور داشته باشد می‌تواند مشاوره مفیدتری ارائه دهد.

شیوه طرح دعوا و نوع دفاع و ارائه مدارک در مراحل مختلف در دعاوی ملکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین هر قدر در انتخاب وکیل با تحربه و وکیل متخصص وسواس بیشتری به خرج بدهید احتمال موفقیت شما در پرونده بالاتر خواهد رفت. معمولا پرونده‌های مربوط به املاک پروسه زمانی طولانی دارند. وکیل متخصص ملکی می‌تواند در زمان مناسب با ارائه مستندات و مدارک مربوطه روند پیشرفت پرونده را تسریع نماید.

جهت ارتباط با بهترین وکیل ملکی شرق تهران با موسسه حقیقت گستر تماس بگیرید.

بهترین وکیل ملکی تهران شماره وکیل ملکی در تهران
بهترین وکیل ملکی تهران شماره وکیل ملکی در تهران (2)

بهترین زمان تماس با وکیل ملک چه زمانی است؟

اگر افراد جهت انجام معاملات ملکی از وکیل متخصص بهره بگیرند و قبل از معاملات خود مشاوره حقوقی در زمینه ملک دریافت کنند، از بروز مشکلات و اختلافات ملکی و همچنین ایجاد دعاوی ملکی، جلوگیری خواهند نمود. و به تبع آن فرد، از ضررهای احتمالی بسیاری جلوگیری می شود. چنانچه متعاملین مجبور به طرح دعوی حقوقی شدند قطعا با توجه به اهمیت این پرونده ها، استفاده از وکیل متخصص ملکی بسیار حائز اهمیت می باشد، تا طرفین بتوانند به خوبی از حقوق خود دفاع کنند و به حق خویش برسند.

وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به اهمیت دعاوی ملکی، تشخیص بهترین وکیل ملکی برای طرفین دعوا که نیاز به وکیل دادگستری دارند، بسیار مهم می باشد. قطعا جهت احراز وکیل خوب در این دعاوی بررسی مواردی از جمله تخصص وکیل، تجربه در زمینه پرونده های ملکی و مطالعه لازم در این زمینه لازم می باشد. همچنین کار تیمی وکیل در پرونده های ملکی در حصول نتیجه مطلوب و احقاق حق موکل تاثیر بسیاری دارد.

از آنجایی که پرونده های ملکی از جمله پرونده های سنگین و تخصصی در دادگستری می باشند، کار تیمی وکلای ملکی در این زمینه باعث انجام دقیق تر پرونده توسط تیم وکلای ملکی می گردد و هیچ موضوعی در پرونده مغفول نمی ماند. همچنین این عمر باعث می شود روند پرونده و دفاع به بهترین نحو ممکن پیش برود. لذا جهت انجام پرونده های ملکی، انتخاب وکیل ملکی خوب و همکاری با تیم وکلای ملکی با تجربه بسیار مهم و تعیین کننده می باشد.

انواع دعاوی ملکی

مرجع صلاحیت دار برای طرح دعوای تخلیه شورای حل اختلاف کجا می‌باشد؟

برای تخلیه ملک از دو روش می‌توان اقدام نمود:

۱. تقاضای دستور تخلیه ملک: زمانی صادر می‌شود که مدت اجاره تمام شده باشد و دارای شرایطی باشد که به آنها می‌پردازیم؛
_ برای ملک تجاری دستور تخلیه صادر نمی‌شود.
_ قرارداد مطرحه باید اجاره باشد و سایر عقود در دستور تخلیه محسوب نمی‌شوند.
_ دستور تخلیه باید در قالب سند عادی باشد.
_اجاره در دو نسخه تنطیم گردد.
_ هر دو نسخه اجاره نامه به امضاي موجر و مستأجر رسیده باشد.
_ دو نفر شاهد باید دو نسخه اجاره نامه رو امضا کرده باشند.

۲. تقاضای حکم تخلیه ملک: حکم تخلیه در دادگاه صادر می‌شود ولی در خصوص ملک های مسکونی است که مطابق قانون، مرجع صلاحیت دار، شورای حل اختلاف محل وقوع ملک می‌باشد. برای دریافت حکم تخلیه ابتدای امر یک جلسه رسیدگی تعیین می‌گردد و صدور حکم تخلیه با ورود مرجع قضایی، تجدید نظر و تقاضای صدور اجرائیه انجام خواهد شد که در مقایسه با دستور تخلیه زمان بیشتری خواهد داشت.

از تفاوت عمده حکم تخلیه با دستور تخلیه مربوط به وجود جلسه رسيدگي در صدور حکم تخلیه می‌باشد اما در دستور تخلیه تشکیل جلسه دادگاه الزامی نیست و با درخواست مالک و استناد به قرارداد اجاره صادر خواهد شد.
اگر قرارداد اجاره ملک مسکونی رسمی باشد باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمود جهت تنظیم آن می‌بایست تخلیه ملک مورد اجاره را از واحد اجرای مفاد اسناد رسمی اداره ثبت محل وقوع ملک تقاضا داشت. روند تخلیه زمانی که از طریق اجرای اسناد رسمی صورت گیرد به نسبت دادگاه کمتر می‌باشد.
در قراردادهای اجاره ملک مسکونی که با سند عادی تنظیم شده است، شورای حل اختلاف محل وقوع ملک به تخلیه آن دستور می‌دهد که به آن دستور تخلیه شورای حل اختلاف می‌گویند. حال اگر شرایط فوق را قرارداد اجاره دارا نباشد، از طریق دستور تخلیه می‌توان اقدام کرد و باید از طریق حکم تخلیه مراحل مربوطه را انجام داد. در این خصوص مرجع صالح رسیدگی به این دعاوی، دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ملک می‌باشد.

آیا می‌شود موقع خرید و فروش ملک هم از وکیل ملکی کمک گرفت تا از صحت معامله مطمئن شویم؟

زمانی که افراد با مشکلات حقوقی در حوزه های ملکی رو به رو می‌شوند بهترین راه حل دریافت راهنمایی و کمک از وکیل ملکی می‌باشد. اگر پرونده ملکی هنوز وارد پیچیدگی های قانونی نشده باشد افراد نیز، برای اثبات سخن و گرفتن حق از یک فرد آگاه و توانمند کمک خواهند گرفت که آن شخص وکیل ملکی است . وظیفه اصلی وکیل ملکی احقاق حق قانونی و شرعی افراد می‌باشد.
وکیل ملکی به شخصی گفته می‌شود که بنابر سوابق و تجارب بسیاری که در امور ملکی دارد می‌تواند با تکیه بر علم حقوقی و تخصص خویش، پرونده های ملکی را بپذیرد. به دعاوی که مربوط به اموال منقول و غیر منقول می‌باشد را دعاوی ملکی می‌نامند.
وکیل ملکی با تجربه پس از اختصاص دادن زمان کافی جهت خواندن پرونده برای برگزاری جلسات، میتواند بهترین استراتژی موفق برای دعوای ملکی باشد. جدا از این ها یک وکیل ملکی خوب می‌بایست با فن بیان و تسلط بر پرونده بتواند به راحتی آن را پیش ببرد. به خصوص در معامله ها حضور یک وکیل می‌تواند بهترین انتخاب باشد چرا که در معاملات، طرفین به دلایل مختلف شاید نتوانند تمامی خواسته های خود را عنوان کنند و با حضور وکیل ملکی در معاملات، طرفین به نحوی قرارداد را تنظیم کنند که هیچ یک دچار ضرر و آسیب نشوند.
وکیل معامله ملکی، فردی است که فن بیان قوی دارد و به تمامی رویه های قضایی ملکی آگاهی و اشراف دارد.

ملک هایی رو که از طریق طرح منابع طبیعی دولتی گرفته شده رو چطوری می‌تونیم پس بگیریم؟

مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراضات بنی بر ملی بودن یا نبودن یک ملک در گذشته به هیئت ۷ نفره ای که به آن هیئت ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی با موضوع اجرای ماده ۵۶ قانون جنگل ها و مراتع مصوب ۱۳۶۷ نام برده می‌شد که به موجب آن، در شرایط کنونی؛ قانونی تحت همین عنوان تشکیل خواهد شد که تا  مدتی نزدیک یک سال صلاحیت رسیدگی خواهد داشت. ولی بعد از لازم الاجرا شدن قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۹ و بنابر تبصره یک ماده ۹ قانون مزبور، رسیدگی به اعتراضات در صلاحیت شعب ویژه ای می‌باشد که از جانب رئیس قوه قضاییه انجام خواهد شد. پس باید گفت در حال حاضر مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراض ملی اعلام شدن زمین، شعب ویژه دادگستری می باشد.
حال آن دسته از زمین هایی که جزو منابع طبیعی می‌باشند و در مالکیت شخص خاصی تلقی نمی‌شوند و بدون دخالت انسان به حالت طبیعی خود باقی مانده اند ولی فعالیت های کشاورزی بر روی آنها صورت گرفته است را در اصطلاح زمین احیا شده می‌نامند. درواقع ملاک برای ملی بودن یا نبودن یک زمین سابقه احیا بودن آن می‌باشد نه مالکیت زمین. درواقع مهم آن است که بر روی زمینی کار و کشاورزی انجام نشده باشد تا به عنوان زمین و اراضی ملی محسوب شود چراکه در غیر این صورت زمین احیای است و افراد می‌تواند آن را از منابع طبیعی پس بگیرند.
بنابراین با تصویب قانون ملی شدن اراضی، افرادی که به این امر معترض بودند می‌توانند  با اثبات آنکه زمین مزبور احیایی است اقدام نمایند. بعد از تغییرات قوانین اعتراض مزبور الحساب در صلاحیت دادگاه و شعب ویژه دادگستری می‌باشد.
پس افراد با در اختیار داشتمن سند مالکیتی که دارای سابقه احیاست می‌توانند ملکشان را از منابع طبیعی خارج گردانند.

شماره بهترین وکیل ملکی تهرانپارس

جهت ارتباط با بهترین وکیل ملکی تهرانپارس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۲۴ (موسسه حقیقت گستر) تماس بگیرید. برای تماس روی شماره کلیک کنید.

آدرس بهترین وکیل ملک تهرانپارس

برای ملاقات حضوری با بهترین وکیل ملک تهرانپارس کافیست به شماره‌ی ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۸ در واتساپ پیام دهید تا برایتان لوکیشن ارسال شود. برای ارسال پیام روی شماره کلیک کنید.

مقالات بهترین وکیل ملک تهران

بهترین وکیل

وکیل و انواع وکالت

وکیل فردیست دارای شخصیت حقوقی که در زمینه امور حقوقی به مراحعین خود مشاوره می دهد و پرونده های مختلف آنان را به نمایندگی می گیرد. وکلا

ادامه مطلب »
وکیل-خلع-ید

وکیل خلع ید

ید واژه‌ای عربی است به معنای دست که در اصطلاح آن را تصرف معنی می‌کنند و خلع ید عبارت است از؛ رفع تصرف و خارج

ادامه مطلب »
Call Now Buttonتماس مستقیم